Opzegtermijn voor telecom sinds kort ook voor zakelijke markt aan banden!
Sinds deze maand is de Telecommunicatiewet voor zakelijke klanten gewijzigd. Dit heeft invloed op de opzeggingstermijn en het stilzwijgend verlengen van zakelijke contracten in de telecommunicatie.
Na de wijziging heeft de zakelijke klant, net als de consument, slechts een opzegtermijn van één maand en kan de zakelijke klant bij een contract van onbepaalde duur, de overeenkomst te allen tijde kosteloos opzeggen.
Enkel indien de zakelijke klant daar nadrukkelijk om vraagt, kan de opzegtermijn van een maand worden verlengd naar drie maanden. Met de wijziging in de Telecommunicatiewet worden de regels omtrent opzeggen en verlengen voor zakelijke klanten dus versoepeld.
De wijzigingen zijn van toepassing op contracten die voor 1 oktober 2016 zijn aangegaan voor bepaalde tijd en al stilzwijgend zijn verlengd en vernieuwd. De wet geldt voor alle contracten die na 1 oktober 206 zijn aangegaan.
Vragen? Neem contact op met een LegalParrot of chat nu met ons door rechts onderdaan op chat-support te klikken!